בפרשה מוזכר איסור חדש, רציתי לשאול האם מותר לשתות בירה לבנה שנקנה מגוי בחו"ל?
נאמר בפרשת אמור פרק כג' פסוק י', כי תבואו אל הארץ וכו' והבאתם את עומר ראשית קצירכם אל הכהן וכו' ולחם וקלי וכרמל לא תאכלו עד עצם היום הזה. מכאן שאסור מין התורה לאכול מין התבואה החדשה של אותה שנה עד שמביאים קרבן העומר בטז' בניסן בבקר, וכיום שאין קרבן אסור יום טז' כולו ומותר לאכול רק מיז' בניסן ואילך, בחוץ לארץ מותר מיח' בניסן ואילך, שו"ע יו'ד רצג' ס"ב : איסור חדש נוהג בין בארץ בין בחו"ל, בין בשל ישראל בין בשל גוי, האיסור הוא בחמשת מיני דגן חיטה, שעורה, כוסמין, שיבולת שועל ושיפון, ולכן גם במשקים שנעשים מהם כגון בירה, יש להקפיד שלא יהיה מהתבואה החדשה, יש מפוסקי אשכנז שהקילו בזה מפני דוחק השעה, אולם לדעת פוסקי הספרדים אין להקל בזה כלל, בחודשי הקיץ אין חשש חדש בכל מקום בעולם, כי כל הדגנים הנמצאים בשוק כבר הותרו בפסח הקודם ורק בחודשי החורף יש מקומות שזורעים תבואה בגידולי קיץ אחרי ניסן והתבואה משווקת בחודשי החורף, גם כקמח גם כבירה צריך להיזהר כשקונים בירה שתאריך המילוי שלה היה בקיץ הקודם.
האם מותר להקיש בשבת על דלת באמצעות כלי מיוחד התלוי על הדלת?
אסרו חכמים לנגן בשבת בכלי נגינה גזירה שמא יתקלקלו ויתקן את הכלי בשבת, ולכן אסרו להכות בכלי נגינה אפילו להשמעת קול בעלמא, היינו אפילו בלא מנגינה, לכן פסק השו"ע סימן שלח' ס"א, השמעת קול בכלי שיר אסור אבל להקיש על הדלת כשאינו דרך שיר מותר ובבית יוסף מבואר שאפילו בכלי שמיועד להשמעת קול כמו הטבעת הקבועה בדלת שמשמיעה קול לקרוא לבני הבית מותר כיון שאינה דרך לעשות מנגינות או שירים ודעת הרמ"א שאסור אפילו שלא מכוון לשיר כיון שהכלי מיוחד להשמעת קול, היוצא מכך שלספרדים מותר כשלא משמיע מנגינה, לאשכנזים יש להחמיר, בכל מקרה השמעת קול ע"י כלי חשמלי אסורה לכל הדעות, ומתוך הדברים יוצא שלדעת הספרדים מותר לתת לילדים קטנים קשקשנים שמשמיעים קול להרגעת הילדים כיון שלא נועד למנגינות.
האם מותר להניח בשבת חלה או פיתה על הפלטה כדי שתיהפך לפריכה?
כמו שאין בישול אחר בישול בדבר שהוא מבושל כל צורכו כך אין אפיה אחר אפיה ולכן מותר לחמם חלה או מאפה על הפלטה בשבת אומנם להכניס לתנור דולק אסור אפילו כשהתנור במצב שבת כיון שיש איסור מחזי כמבשל כשמכניס לתנור נראה כאופה בשבת מה שאין כן בפלטה שהיא מיוחדת לשבת וניכר שאין כאן אפיה או בישול חדש ויש מחמירים לעשות שינוי גם ע"י פלטה כגון לתת על מחבת הפוך, יש שכתבו שעשיית הפריכות של הפת נחשבת כמו גמר מלאכה 'מכה בפטיש' אך מר"ן הרב עובדיה סובר שאין איסור מכה בפטיש באוכלין כלל ושכן דעת רש"ז אוירבאך ועוד וכן המנהג.
פתחתי ביצה כדי לעשות חביתה ומצאתי טיפת דם, האם צריך לזרוק את כל הביצה?
בהלכות ביצים יש פרטי הלכה אימתי נאסרה כל הביצה כשנמצא בה דם ומתי אסור רק הדם בעצמו, וכיום שרוב הביצים המשווקות ע"י המשווקים הגדולים נמצאות התרנגולות בלולים נפרדים שאין איתם תרנגולים וצורת היווצרות הביצים היא ע"י 'ספנא דארעא' היינו חימום עצמי, בכהאי גוונא אין איסור דם במה שנמצא בביצים ויש לזרוק הדם רק משום איסור מראית העין, לכן הביצה לא נאסרת ואף אם בטעות ערבבו הביצה עם הדם והדם נעלם, הביצה מותרת.